ad 1) LKPR_APP (127.575) a LKPR_F_APP (119.000), jak už z těch přípon napovídá, Gusto, jsou oba approační sektory.. První jmenovaný předřazuje letadla do "hrubých sekvencí" a druhý je pak na vektorech "páskuje" do ILS. Volací znak druhého jmenovaného stanoviště, jak je tam i v tom textu napsáno, je "Ruzyně radar", nebo-li "director". Vzhledem k tomu, že na directorské freq se současně nachází povětšinou relativně "málo" letadel, ale je tam strašný kvantum mluvení (rychlosti, kurzy, povolení pro ILS apod.), aby ATC nemusel čekat, až se obzvlášť ukecaní piloti vymluví, ohlásí se jen volací znak při navázání spojení. POZOR! Platí to pouze pro stanoviště "Ruzyně radar" (LKPR_F_APP), nikoliv pro "Praha radar" (LKPR_APP)!
ad 2) změnu freq bez instrukce od ATC jako IFR v žádném případě neprovádíš. Když na tebe zapomene, což by se vzhledem k blízkosti prostoru tř. E stát nemělo, prostě znova řekni jen svojí volačku a řekl bych, že se každý rychle rozpomene. |
|