Já ti myslím rozumím. Takže v tom udělám trošku jasněji, pokusím se ti dokázat, že to proti čemu protestuješ ve skutečnosti má význam přesne z toho důvodu, z jakého proti tomu protestuješ.....
a) V reálném světě dochází téměř nepřetržitě k obrovskému množství změn. Jejich četnost je neuvěřitelná, některé není týdne aby nedošlo alespoň k jedné nějaké drobné změně.
b) Z tyto postupy jde rozdělit podle kategorie důležitosti jak pro reálný, tak pro virtuální svět. Ta kritéria důležitosti se dosti liší - některé věci, které jsou v reálu otázkou doslova života a smrti (koordinační dohody pro předávání mezi stanovišti) se dají ve virtuálu značně zjednoduššit, jiné mají podobný význam a pak jsou takové, které jsou čistě virtuální a nemají svůj reálný obraz (např. slučování stanovišť TWR+APP+ACC když není někdo připojen na nižším...)
c) Staff české divize (konkrétně moje osoba LKAA-CH) je v roli takového filtru, který určuje které postupy zavést a které ne... Při tom právě kritéria v bodě b) beru docela dost vážně a proto pro virtuál převádím následující postupy:
i) které jsou nezbytně nutné pro zajištění bezpečnosti letů
ii) které nezbytně vyplývají z rozdělení a klasifikace vzdušného prostoru u nás či našich sousedů, struktury tratí ATS, SID, STAR a jejich změn v souladu s cykly AIRAC
a v neposlední řadě
iii) které vedou ke zjednodušení práce řídícího i pilota
d) Že bezhlavě nezavádíme všechny postupy dokážu hravě prvním protipříkladem, který mě napadne - přestože v reálu se odlety ladí na departure automaticky, ve virtuálu tento postup nezavádíme, protože
i) cizinci a začátečníci kteří by ho neznali by působili problémy
ii) nemáme couplované frekvence, takže nelze jednoznačně stanovit kterou frq. má odlet ladit
Shodou okolností změny, na které ty žehráš že vše zbytečně komplikují a nemají ve virtuálu opodstatnění jsou ty, na které 3/4 řídících v ČR čekalo na smilování bóží. Když je rozeberu jeden po druhém..
a) požadavek na držení kurzu - obrovské množství virtuálních pilotů neví, jak se korektně chovat na IAF. Když jim člověk výslovně neřekne aby vyčkávali, tak poletí dál kurzem jako by se nechumelilo. Tím pádem z dřívější situace:
- neznalý pilot letí dál, znalý pilot vyčkává => zdroj bordelu
se stává jednodušší situace
- neznalý pilot letí dál, znalý pilot taky letí dál, protože mu to postup nařizuje => jednodušší práce pro ATC (a i pro piloty, neb se nemusí stresovat holdingem)
b) požadavek na omezené vysílání při kontaktu Ruzyně Radar je taky zlepšením situace.
- neznalý pilot dál zahlásí svou celou dlouhou průpovídku ale tím nic nezkazí
- znalý pilot se bude řídit postupem a tak alespoň minimálně odlehčí frekvenci a opět tak pomůže ATC i sobě... a čím víc takových bude, tím lépe.
Doufám, že jsem to napsal srozumitelně a vysvětlil proč má smysl takovéto změny zavádět. |
|