Jo, je to blbý systém. Ale je to klasický učebnicový systém - zatímco naopak ten náš je to něco co je nestandardní - jsme jedni z mála v evropě, kdo má zavedeno tenhle systém automatického doklesávání a uvolňování hladin po přeladění. V různých státech řeší tenhle problém různě, nejčastěji se po evropě používá separace tratí. V naší malé republice bohužel není tolik místa, takže se postupem času vyvinul způsob klesání a stoupání nejen mezi APP a ACC ale i mezi jednotlivými ACC sektory který tyhle problémy řeší a přitom redukuje koordinaci na minimum. Takže - ano, my máme v ČR o mnoho lepší (bezpěcnější, méně zatěžující) systém, ale prostě není standardem, je podepřený ohromným množstvím "neviditelných" dohod a postupů mezi stanovišťi. To ve světě není až tak běžné (každý poskytovatel ATS má vzhledem k prostoru ve kterém pracuje většinou jinou metodiku) a pak se neni co divit, že když se sejdou řídící z celé Evropy a nedohodnou se, že každý řídí a klesá jinak  |
|