Tak já shrnu všechny domněnky co tu padly a uvedu je na pravou míru.
Základní princip je historicky asi takovýhle: letový plánek se podá na briefingu. Ten ho rozešle po síti AFTN (defakto dálnopisná síť) na všechna stanoviště, kterých se let bude týkat. Takhle to funguje do dnes když se letí mimo evropu. Pokud se letí po evropě, tak namísto toho, aby se plánek posílal zvlášť káždému stanovišti z briefingu, pošle se plánek pouze na dvě adresy (jedna je v Brusselu a druhá někde ve francii), odkud se teprve dál rozešle na všechny zúčastněná stanoviště v evropském prostoru. Pro přílet do/odlet z evropy se pak použije obojeho - tj pro evropskou část se to pošle do Brusellu a otamtud se to rozešle na stanoviště, pro mimoevropskou čast se plánek rozešle ručně.
Toto ovšem není jediná cesta jak cestují zprávy o letu - někdy se plánek zatoulá nebo letadlo divertuje a pak na něj plánek není. Potom se může zpráva o letu předat několika různými dalšími cestami - a to telefonickou nebo automatickou konfigurací. Telefonická probíhá tak, že řídící prostě po koordinační telefoní lince zavolá svému kolegovi na dalším stanoviště (resp. příslušnému stanofišti Flight data) a nasype mu po telefonu detaily o letu. Automatická konfigurace probíhá tak, že si stejným způsobem předají mezi sebou data počítače po zvláštní komunikační lince zprávou ABI - advanced boundary information - která potřebná data obsahuje.
To byl reál.
Co se týká IVAO, tak technicky je FPL uložen po dobu letu v databázi na serveru a na žádost libovolného programu připojeného do sítě (IVAC, IVAP, IVAE...) přijde odpověď s celým plánkem, či jen jeho částí, podle toho jak je potřeba. |
|