FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 8. 2025, svátek má Bartoloměj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak si předávají informace jednotlivá stanoviště ATC? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Jak si předávají informace jednotlivá stanoviště ATC?   26. 4. 2007 / 16:30
Marky Parky   
Tohle bych ještě upřesnil a trošku rozpitval. Informace o letadle totiž není vidět na všech stanovištích okamžitě po zadaní vzletu, ale teprve až když na stanoviště dorazí zpráva Estimate. Stanoviště sice má celý flightplan už dávno v systému, ale nemá letadlo aktivované. Tahle zpráva obsahuje informace kde, kdy, jak vysoko, s jakou volačkou a s jakým kódem SSR letadlo vstoupí. Teprve po obdržení téhle informace se letadlo a strip zobrazí. Ta opět může dorazit různým způsobem:

a) věžka i následující stanoviště pracují na stejném systému, takže jakmile věž zadá start, letadlo se zobrazí všem zúčastněným (např. LKPR - ve chvíli kdy TWR zadá start, tak se strip objeví na APP i na ACC. V německu ho ale ještě nemají....)

b) stanoviště jsou spolu spojena nějakou datovou linkou a zpráva EST přijde v elektronické formě do systému - například let z LZIB do LKPR - když odstartuje v Bratislavě, v Praze o něm ještě nevíme. Jakmile jsou ale splněny nějaké pevně dané podmínky, dojde k tomu, že se odešle zpráva a vytiskne se strip (a současně se letadlo zkoreluje na radaru - podle systému). V praxi se pak stáva například u letů z polska, kde se tyhle zprávy zadávají do systému ručně a ne automaticky, že se k prostoru blíží nezkorelované letadlo a kousek před hranicí, když teprve dorazí zpráva o něm do systému, se teprve označí volačkou a zobrazí se jeho strip

c) když je porucha automatického systému, že automatická zpráva nedorazí. Pak si stanoviště předávají zprávy estimate telefonicky. Pokud selže jen výměna zpráv est, ale plánky dorazily, pak stačí předat víše zmíněné informace telefonem, další stanoviště si je zadá do svého systému ručně a letadlo se aktivuje a zobrazí. Pokud však neexistuje plánek (například diverze, oblétání oblačnosti), pak si musí obě stanoviště vyměnit kompletní informace o letu (viz druhá moje odpověď v jiné části tohoto vlákna).

Ve výsledku to vypadá tak, že strip vypadává jednotlivým stanovištím cca 10-15 minut předtím, než letadlo vstoupí do jejich prostoru odpovědnosti.

Co se děje, když letadlo startuje a letiště je blíže než těch zmiňovaných 10 minut k hranicím dalšího stanoviště, to už je záležitost na delší povídání
   Seznam příspěvků  
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ