Jenom trochu doplním předchozí vyčerpávající výklad na základě svých zatím omezených zkušeností. Redukovaný vzlet se provádí s využitím tzv. derate, což je vlastně fixní snížení výkonu motoru (v praxi redukujeme v 90% případů z 22k na 20k motory). Není to moc kvůli hluku ani spotřebě, ale hlavně to svědčí životosti motorů. Na thrust mode dipleji NG (nad indikátory N1) se derate zobrazuje jako TO-1/TO-2.
A k tomu, zase skoro vždycky, se přidává tzv. assumed temperature. Její princip je trochu jiný - před vzletem se z dráhové analýzy vyčte podle aktuální vzletové hmotnosti její maximální hodnota a ta se pak motoru podsune (při lehkém letadle to může být i okolo 50 stupňů). Výsledkem jsou snížené otáčky o pár jednotek procent, ale na druhou stranu (na rozdíl od derate) možnost pro pilota v případě potřeby páky manuálně dotlačit až na standardní hodnotu N1 pro vzlet. Na TMD použití assumed temp. pozná podle zkratky D-TO. |
|