FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 12. 2025, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kvalita ATC reál vs virtuál Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Kvalita ATC reál vs virtuál ...- groundspeed ???   10. 6. 2007 / 10:07
kuma   
Dík za odkaz, to je moc hezké a poučné čtení nejen pro virtuální ATC.

Myslím, že příspěvky č. 84, 85 ("cultural background") situaci dobře vysvětlují a nejen ve Španělsku, ale taky u nás v aeroklubech, v reálu i ve FS - a taky tady na péráku - a člověk se tak může po ránu u zrcadla sám sebe zeptat - budu dneska v luftě prosazovat svoji individualitu, nebo se spíš budu držet zavedených postupů ?

Chtěl bych se ale zeptat znalých na rychlosti při komunikaci AC - ATC.

Asi budu vypadat jako blbec, ale v oboru řízených letů jsem ve skutečnosti laik (své real zkušenosti z řízených letišť počítat nemůžu, protože při VFR letech se moje korespondence s ATC za celé roky zatím bez výjimky obešla pouze s údaji jako výška, kurs, čas a místo).

Takže - když si AC a ATC povídají o rychlosti - myslí tím ground speed?

Připadá mi to logické především z pohledu ATC, protože na obrazovce mu radar nic jiného kreslit nemůže a taky pro vzájemný pohyb bodů v prostoru je ground speed rozhodující. A rozdí své GS proti airspeed už by měl každý pilot určit sám, podle situace a polohy, ve které letí - a taky podle GPS, která mu ji ukazuje.

Na druhou stranu se tu před delší dobou vedla diskuse (nemám bohužel odkaz), kdy si jakýsi pilot stěžoval, že jej na finále ATC nutil letět pomaleji, než je jeho pádová rychlost a v té diskusi se o rychlosti (proti)větru vůbec nehovořilo.

Jak to teda je?

Sorry za trivial question - a dík!
   Seznam příspěvků  
VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ