Já jsem neřek ani slovo o vzduchu s rychlostí zvuku při vstupním ústrojí, od toho zpomalení tam i jsou ty vysouvací části, koukal jsem na to u Concorda, nebo u MiGa 29, nebo to má třeba MiG 21 řešené vysouváním toho kužele vepředu apod., ale jak jsi psal o výstupní trysce. Je možné, že v tom, že se tam snaží konstruktéři dosáhnout podzvuku, ale zapřemýšlej. Bude nadzvukové letadlo pohánět proud vzduchu, který bude mít menší rychlost než letadlo? Já si myslím, že ne a tak obzvlášť u těch vojenských, kde to je vysoce nadzvukový samotný let ten proud na výstupní trysce musí být nadzvukový, jinak by to prostě nemohlo takovou rychlostí letět. To mi příjde jako logické a trošku bych to přirovnal ke kolům auta, když s nima nebudeš točit dost rychle, tak to auto tak rychle nemůže jet. Totéž už toho jetu, pokud z něj vzduch nebude vystupovat vyšší rychlostí než je rychlost letu, tak to letadlo už nemůže zrychlovat. To, co je vidět u forsáže, jak se v tom plamenu dělají ty "kroužky" jsou důsledkem nadzvuku. Proto dělají ty motory takový kravál a u dopravních to o moc lepší není. Aplikovalo se tam spousta poznatů na snížení hluku, ale jen proto, že to nedělá rachot, tak se nedá říct, že tam není nadzvuk 
Co se týče těch dopraváků, které so pohybují do 0.8- 0.9 M to proudění může být těsně podzvukové, ale v tom případě by ten motor blízko těchto rychlostí měl docela malý výkon a při poryvu nebo nějakému problému by nebyl schopen to letadlo udržet a jak určitě všichni tady ví, tak dopraváci mají konstruované motory tak, že jsou schopny letu na 1 motor bez větších problémů, ikdyž né klasickou cestovní rychlostí, ale jsou schopny. Samozřejmě mohl bys oponovat, že letadlo nepohání jenom proud vzduchu ale i jeho teplota, ale tu nejde zvyšovat do nekonečna a většinou se tam teplota (u dopravních, u vojáků nevím) pohybuje kolem 600-800°C.
Takže si myslím, že nemáš až tak úplně pravdu  |
|