FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 8. 2025, svátek má Alan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Na malých letištích - jak se domluvím s věží? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Na malých letištích - jak se domluvím s věží? REAL??   27. 9. 2007 / 22:42
kuma   
Omlouvám se, ale tento odstavec nemohu nechat bez odezvy, protože je na konci "...to platí pro reál.". Když údaje o reálu, tak by měly být přesné.

Řízený let: v reálu se nestane, že by ti někdo neodpovídal. Jak se pohybuješ prostorem, řídíci si tě podávají z frekvence na frekvenci, hlásíš povinné body atd. - to by bylo dlouhé a na to ses neptal.

Letiště poskytující pouze informace (se sloužbou AFIS) jsou obklopeny takzvanou "letištní provozní zónou" ATZ (Aerodrome Traffic Zone), která je ohraničena kružnicí o poloměru 3 NM (tedy něco přes 5 km) kolem vztažného bodu letiště do výšky 4000ft/1200m AMSL (tedy je to takový široký válec, prostupuje prostor G a E).

V přiměřené vzdálenosti od hranice ATZ letadlo volá na frekvenci daného letiště a navazuje radiový kontakt (např. "Lípa info oskar kilo papa lima oskar dobrý den"). Obvykle to bývá tak 5-4 majle od letiště, ale protože v posledení době afisáci používají ruční radiostanice (FUJ! já to dělám taky...), bývá spojení méně kvalitní. Afisáci taky ne vždy drží rádio v ruce a odpoví většinou až na druhé zavolání (to už je člověk tak akorát na hranici ATZ).

Teď to ale přijde - při letu na neobsazené letiště (bez afisáka) nebo mimo provozní dobu letiště - když se po prvním zavolání nikdo neozve a neodpoví - řekne letadlo kouzelnou formuli "vysílám naslepo" - a odmelduje to co je potřeba (kdo je, v čem sedí, ve kterém místě do ATZ vstupuje a jak vysoko).

Když se mu někdo z letiště ozve, domluví zbytek (každý to svoje, odkud kam to éro letí, zda jen průlet ATZ, nebo přistání, jaký je na zemi vítr, místní QNH, dráha a okruh v používání, jaký je kde provoz atd atd).

Když se ti ani pak nikdo neozve a ty chceš přistát, oznámíš "pokračuji nad letiště a zařadím se do..."(1. okruhové, polohy po větru atd.), pochopitelně si vybereš podle aktuálního větru a podle okruhu publikovaného v AIPu.

Pak letíš trochu nad okruhovou výškou nad letiště okouknout situaci (návěštní plochu, stav dráhy, vyložené znáky, větrný rukáv), postupně klesáš na okruhovou výšku rovnou se zařazením a pokračuješ. Nečekáš, že bude někdo odpovídat, ale koukáš kolem sebe jako rorýs a posloucháš na frekvenci toho letiště, jestli se tam kolem tebe nepoflakuje někdo jiný - protože to je to nejpodstatnější. I na neobsazeném letišti se tak letadla navzájem informují o svých úmyslech a poloze a tím se snižuje riziko srážky (každý hlásí to svoje - vstup do okruhu, polohu "po větru", finále, uvolnění dráhy, případně pojíždění na vyčkávací stanoviště, vstup na dráhu a vzlet, pak opuštění okruhu - směr a opuštění provozní zóny.

Takže MOC PROSÍM v reálu, když na volání afisák neodpovídá - se žádná jiná "frekvence na dané trati" neladí !!! Dík!
   Seznam příspěvků  
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ