Já nechci prudit, ale opravdu to tak může být. Neříkám, že si myslím, že to takhle může být, ale píšu, že jsem to takhle na vlastní kůži zažil. Co se týče toho předávání se na další frekvence, tak to taky není pravda. Když letíš mimo CTR nebo ATZ a je to do 1000ft/300m AGL, tak tu může být putná kde co je mimo CTR a ATZ, popř. pohaniční pásmo 5km od hranic, protože v tomto prostoru se oboustranné spojení nevyžaduje. V prostoru E se taky nevyžaduje rádiové spojení a ani letové povolení (to jsou informace přímo z ICAO mapy).
A to s pokračováním na další freq. na trati je tak... když přilítáš na letiště s ATZ, tak už další frekvenci na trati nemáš, takže vysíláš naslepo. Ale když tou ATZ jen prolítáš, tak nahlásíš výšku a odkud kam letíš a pak se hlásíš dál. Já osobně s instruktorem jsem letěl přez Hranice (LKHN) a na frekvenci se nikdo nehlásil ani po 3tím volání, tak jsme nahlásili odkud kam a co jsme a hned jsme přecházeli na LKPO APP (Přerov Approach) a to jsme ještě nebyli ani nad letištěm.
"Řízený let: v reálu se nestane, že by ti někdo neodpovídal. Jak se pohybuješ prostorem, řídíci si tě podávají z frekvence na frekvenci..."
Když jsi VFR a letíš mimo CTR nebo TMA, tak jsi řízený let? Já myslím, že nejsi.
Když děláš AFISáka, tak předáváš každé éro, které někam letí na další frekvenci nebo když letí kousek za hranice tvého prostoru? Možná, že jo. Slyšel jsem i o letištíšch s ATZ, kde se letadla hlásila "... věž, žádám o povolení..." apod. Takže záleží, jak se k tomu přistupuje  |
|