ad Xampik - VELICE ZJEDNODUŠENĚ
Neznám A 320, ale v principu by to mělo být obdobné jako u 737.
-Výšku při startu nastavuješ tzv. Initial Climb, t.j. počáteční výšku pro stoupání, kterou vyčteš v mapě daného letiště popř. ti ji sdělí řídící. Tato výška nemá nic společného s akcelerační výškou je to jen informace do které výšky jsi povolený stoupat!
-Jak psal Luděk (aspoň u 737) se vždy nastavuje do SPEED hodnota V2. T.j. z důvodu, že bára pro vertikální navigaci tě sama vede do hodnoty V2+20.
Tyto rychlosti je třeba dodržovat, jelikož jsou určeny kvůli bezpečnosti (výpadek motorů, rychlost stoupání a.t.d) dále pak mohou být upraveny vzhledem ke specifikaci letiště a protihlukovým opatřením.
- pro start se používá výkon pro start, vypočtený FMC popř podle tabulek. Ve výšce 1500ft nad letištěm pak stáhneš motory do režimu pro stoupání, ALE!!! stále pokračuješ vzletovou rychlostí v2+20 (10,15). Akcelerační výška v tomto případě (i tohoto éra) je 3000 nad letištěm, kde nastavíš nejnižší rychlost pro čisté uspořádání (bez klapek a kol) a podle zvyklostí firmy stahuješ klapky. Teprve po stažení klapek pokračuješ v další akceleraci na 250kn. Toto uspořádání pak udržuješ do FL100, kde mogeš začít dále zrychlovat. 
Co se týče úhlu natažení, pro 737 platí 19 stupňů nos nahoru. Že ti bára vyjede výš, neřeš, jelikož se to stane i reálně, to za A. a za B, by sis musel vyhrát s redukcí tahu motorů pro start a stoupání a to ovlivňuje tolik faktorů, že je to ve FS téměř neřešitelné. Co nesmíš, je zapnout AP dříve, než se ti podaří éro a ráhna umravnit tak, abys je stáhnul na přijatelné hodnoty. T.j 19.
Ještě jednou...jak psal Luděk, postup a rychlosti je NUTNÉ DODRŽOVAT, jinak je to o ničem.
|
|