Oni prostě kašlali na všechno co se dalo, jinak to nechápu. Oba piloti "heads down" je prostě nemyslitelné v žádných SOP co jsem viděl, i kdyby se mělo jednat i o takovou blbost jako nějaký direct v FMC. V každém okamžiku prostě musí být jeden Pilot Flying a druhý Pilot Monitoring a pokud jeden řeší závadu, nebo něco tuká do počítače, tak druhý jen potvrzuje jeho kroky a nic neřeší. Dvojnásob to platí, pokud není zaplý autopilot. Tam prostě PF "jen" letí. Stejně tak vždy platí zcela univerzální a základní pravidlo - aviate, navigate, communicate. I kdybych se vykašlal na jakýkoliv procedury a měl nalítáno 5 hodin, tak zdravý rozum prostě velí, že když nikdo neřídí letadlo, tak je to problém naprosto nejzávažnější a je potřeba s tím něco udělat.
Docela mně to šokovalo, navíc s jejich zkušenostma. |
|