Zde: http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/zaklpojm.htm
Je řečeno následující:
převodní hladina je vždy na úrovni jako převodní výška nebo výše.
V praxi to znamená, že bude-li převodní výška 5.000 feetů,
bude při aktuálním regionálním QNH 1013 hPa a nižším převodní hladina skutečně FL50,
ale při QNH nad 1013 hPa FL 60, protože FL50 by byla pod TA
Já jsem to ale pochopil přesně opačně (pokdu se mýlím, prosím o korekci):
Čím vyšší kalibrační tlak nastavený na výškoměru, tím vyšší ukazuje
výšku (oproti výšce s ideální kalibrací 1013HPa)
Důvod: Rozdíl skutečného tlaku v dané výšce a kalibračního tlaku (který
říká, jaký je tlak u země) je větší.
Snížíme-li v dané výčce kalibrační tlak, ukáže výškoměr nižší výšku.
Zvýšíme-li v dané výčce kalibrační tlak, ukkáže výškoměr vyšší výšku.
př. TA=5000 ft a chceme letět v FL50
A)Je-li na výškoměru nastaven regionální tlak 1020HPa, pak ve chvíli,
kdy letadlo při stoupání dosáhne dle takto kalibrovaného výškoměru 5000 ft,
pilot výškoměr překalibruje na 1013HPa a tím mu výškoměr ukáže menší výšku, např. 4500 ft.
Pak musí tedy ještě dále dostoupat do 5000 ft dle této nové kalibrace, aby letěl ve FL50.
B)Je-li na výškoměru nastaven regionální tlak 1007HPa, pak ve chvíli,
kdy letadlo při stoupání dosáhne dle takto kalibrovaného výškoměru 5000 ft,
pilot výškoměr překalibruje na 1013HPa, a tím mu výškoměr ukáže větší výšku, např. 5500 ft.
Pak musí tedy vystoupit až do 6000 ft, aby byl ve FL60.
(kdyby chtěl letět ve FL50 musel by klesat a jeho výška by mohla
kolidovat s výškou letadel letících ve 4500 ft dle regionální kalibrace) |
|