No takhle to Gusto není. Ty nemáš slot na přílet, ale na odlet. Na příletu tě jen tak odmítnout nemohou. Spíš se stane, že ještě na CTR dostaneš informaci, že budeš cca 15 minut vyčkávat a čekat na přistání. V žádném případě tě nepošle jen kvůli zpoždění jinam. Další věc je i to, že cílové letiště dostane o tobě i zprávu, že jsi ve vzduchu a pokud letíš načas, tak tam pro tebe je stojánka rezervována. Tomu se říká "letištní slot". (Ale není to to samé jako slot na odlet). Prostě s tebou počítají. Problém je, když máš sekeru, ale i tak s tebou počítají, protože letecké společnosti posílají ETD (předpokládaný odlet) a ETA (předpokládaný čas přistání) na cílové letiště.
A co se plánování doby letu týká, tak navigátoři , když připravují přípravy pro kokpit, tak mají údaje o větru, software k tomu určený jim spočítá vše, včetně doby letu. Proto kapča po dostoupání ví, v kolik přistanou. Někdy to přečte z FMC. Ovšem tento údaj se může lišit, pokud např. při letu na Kanáry se dostane do silného větru, který mu údaj v FMC změní. Navíc, na dlouhém letu jako jsou Kanáry, Egypt atd. se může stát, že je let zkrácen a přistání je dřív (ale i později) než kapitán nebo navigátoři spočítali. Takže v případě Fera, jde spíš o dobrou náhodu.
A Gusto, nikdo nelítá, jako ty v červeném poli, takže při zpoždění za to nikdo o tolik netahá.  |
|