No, ono se odbírá vzduch z motoru (nepíšu z jakého stupně kompresoru, protože u každeého motoru je to jiné) na dvou místech. Na vyšším stupni kompresoru pro nižší otáčky a na nižším stupni kompresoru pro vyšší otáčky. Teplota zpravidla dosahuje 200-270°C. Horký vzduch je vedený do tvz packu. V PACKu se pak vntilem vzduch dělí na horký vzduch, který je přimícháván do potrubí, které vede do kabiny. A na vzduc, který vede dále do packu. Zde je tak expanzní turbína, chladič a zas několik ventilů. Nejdříve tento vzduch projde přes chladič, pak přes ventil, který při nízké teplotě odvádí vzduch za turbínu (pokud je velmi chladné počasí) V této chvíli prochází vzduch kompresorem, kde je stlačen (kompresor je zde z toho důvodu, že potřebujeme nějak zatížit expanzní turbínu) další v řadě je chladič, kde dojde k ochlazní vzduchu, který vstupuje na turbínu. v expanzní turbíně dojde asi k nejradikálnější ochlazní vzduchu. Pak je zde nejčastěji odstředivý odlučovač vody. Vzduch odcházející z turbíny je smíchán s horkým vzduchem, který se této turbíně vyhnul. Pak je tento vzduch míchán se vzduchem, který je v kabině.
Tímto jsem dopověděl na otázku. Vzduch, který vstupuje do packů z vně letadla je určen pouze k chlazní klimatizažního vzduchu. Po této akci zas odchází vně letadlo. Samozřejmě je několik systému klimatizace a přetlakování. Tento je nejčastěji s různýmy změnamy používán u dnešních dopravních letadel. |
|