http://www.youtube.com/watch?v=pl-TWH93qTY
Vcelku zajímavá videa z kokpitu 747my, doporučuji shlédnout všechny díly, je to přínosné a poměrně hezky vysvětlující.
Ale, zaujalo mne tam něco jiného. Jednak množství provozu nad San Franciscem, pohled na TCAS v jednom záběru vypadá poněkud hrůzyplně. A pak několikero věcí, které bych si rád nechal vysvětlit.
1) Cleared for visual approach. Piloti dostanou od ATC tuto insturkci, klidně si ale použijí ILS. Měl jsem za to, že se to nemá, že instrukce ATC má nějakou váhu, třeba pro případy, že by byl ILS rozbitý/vypnutý/ne zcela funkční a s letadlem by to dělalo psí kusy.
2) Clear to land. Opět zazní na poměrně dlouhém finále, ale pak se tam ještě řeší přítomnost nějakého jiného letadla na runway. Tady ale asi již tuším, někdo tu o tom mluvil, že je to běžná praxe.. |
|