|  | VFR Event dnes večer, trošku u postupech 3. 12. 2008 / 08:37 | |
|  | Takové všeobecné postupy jsou, že se používá nejpřesnější druh přiblížení, který je k dispozici a pokud chce někdo "nižší" přiblížení (je k dispozici ILS a někdo chce třeba to NDB/DME), tak si to musí letadlo samo zažádat, protože toto je na veliteli letadla a řídícímu je naprosto jedno, jakým způsobem se dostane na zem. Jediné co ATC zajímá je, že by při vláčku např. na LKPR pro ILS24 někdo chtěl letět VOR/DME, tak bude samozřejmě brzda pro celý "vláček", protože na tomto přiblížení se letí pomalu, aby piloti stačili hlídat výšky, takže by už do FAFu letěli např. 140 KIAS a za ním by se na FAF hrnuly další éra třeba 200KIAS a to už by byl problém takže s ohledem na toto by pak ATC jiný (nižší) druh přiblížení povolil, nebo by to zdůvodnil, že to třeba kvůli tomuto nejde. 
Meteo podmínky potvrzuje letadlo tím, že potvrdí "informace .. na paubě", kde je vše. Jak dráha v používání, tak nejdůležitější info třeba o uzavřených TWY a hlavně METAR, takže letadlo musí při potvrzení této informace vědět, jaké počasí na letišti bylo v době,kdy se tato informace vydala (je to co 30min, pokud není nějaká výraznější změna, to se pak vydává zpráva SPECI a k tomu i nová informace).
A pokud si letadlo zažádá jinou dráhu, tak není problém, pokud je volno a dovoluje to vítr. Včera to na LKMT vítr dovoloval, ale na okruhách jsem měl cca 3-4 VFR mašiny a jednoho Gripena, takže by ses tam nevešel, vzhledem k tomu, že jsem v tu chvíli vůbec nevěděl, kde jsi (neměl jsem takový dosah radaru a ACC se jen zeptal, jestli tě může poslat na 04), takže v tu chvíli to opravdu nešlo. Letadla se pak rozhodly svou činnost ukončit, takže se docela rychle rozutekli a v době, kdy jsi přiletěl, tak už tam nikdo nebyl Takže to byla spíš taková shoda náhod, možná jsem udělal i chybu, že jsem si neověřil kde jsi a za jak dlouho máš přiletět, ale v tu chvíli na to opravdu nebyl čas, takže jsem tě nechal letět standartně.
Jinak pro všechny VFRkáře 
Pokud někdo má vyčkávat na okruhu (např. v nějaké zatáčce), tak jako VFR éro je nejlepší (v místě, kde byste točili tu onu zatáčku) začít točit 360° (prostě pořád dokolečka, odkud vám někdo neřekne jinak) a ještě nejlépe takovými zatáčkami, abyste točili od letiště (tzn. v pravém okruhu levé zatáčky, v levém naopak), abyste se nedostali do konfliktu s jiným letadlem  |
| |
|