|  | VFR Event malý rozbor 3. 12. 2008 / 11:16 | |
|  | Ahoj všem.
Předem děkuji za provoz. Byla to paráda si zaafisákovat v takovém provozu. Jednu dobu jsem měl v kruhu o poloměru 5 km (v ATZ) 12 letadel. A když se to začínalo uklidňovat přihnal se Tuplák .
A teď rozbor. Byla škoda, že ne všichni piloti nastudovali provozní postupy. V Olomouci, především na zemi je pak trošku neřešitelná tlačenice. A je třeba vyjet z pojížděček. Další velký zádrhel byl ve VFR "aeroklubové" komunikaci. Je třeba dávat vědět opuštění ATZ, na IVACu to vidět je, ale... Potom by se hodil znát typ letadla a pozici s výškou při prvním kontaktu. "... před vstupem do ATZ mezi letištěm 1 a Letištěm 2..." značí o tom, že pilot nemá vůbec šajnu, kde je Nebylo to pravidlem, ale piloti s nižším počtem nalétaných hodin byli mnohem profesionálnější než někteří "mazáci". Vypadalo to, jako by se usnulo na zápisníku letů A poslední věc, která mě napadá je let po okruhu, ten často vypadal velmi kuriózně. Jen namátkou je tam nějaká výška a nějaký "tvar" okruhu. Když si někdo není jistý není nic špatného říct "letím nad letiště", "nalétnu si letiště" v Brně "hodím na vás čučku " To jen znamená, že pilot si není jistý, jak to na letišti vypadá, prohlédne si situaci z výšky a poté sklesá do nějaké pozice na okruhu.
Vy, kteří se v tom nacházíte, neberte to jako výtku, jen jako radu. S provozem nebyl žádný velký problém a vše proběhlo, alespoň z mého pohledu v klidu a pohodě. |
| |
|