Urcite po precitani Annexu 12 a s tym spojenych dokumentov pridete na to je rozdiel medzi SAR a LZS. Myslim ze sa niekde uvadza ze na ucely SAR - Search and rescue je mozne pouzit rozne ine typy leteckej techniky civilnej vojenskej a podobne. Zalezi na rozhodnuti velitela zasahu (ci uz na mieste cinu alebo v koordinacnom stredisku). Teda nemusi ist priamo o vytiahnutie cloveka na palubu vrtulnika a poskytnutie zdravotnickej pomoci. Niekedy ide o navadzanie pozemnych jednotiek zo vzduchu pri patrani, zhadzovanie vody, prikryvok, jedla, vysielaciek a podobne.
Z pohladu pouzitej techniky Mi-171 pre ucely SAR nevidim problem, dolet, doba letu a podobne mu to urcite umoznuju. Na palube kazdeho je myslim systrem ARK-UD vyhladavac ELT-tov, PLT a podobne na frekvenciach 121,5(este stale rozsirenych hlavne v GA)Ale urcite aj systemov pre 406MHz ELT-y.
Ale ak ma Mi-171 poskytovat LZS tak je to trochu divne.osobne si myslim ze v Prerove by tato jednotka nemala byt na to urcena. Myslim ze jedinym utvarom armady CR opravnenym pre poskytovanie LZS v CR je jednotka v Plzni(dokedy to tak bude je otazne)
V urciteho pohladu sa da SAR da chapat ciste ako vec leteckej dopravy, no inokedy to platit nemusi. Na LZS platia ine poziadavky na vybavenie leteckej techniky a podobne.
V SR je zodpovednost za riadenie SAR v rukach LPS a za tym ucelom zriadeneho RCC v Bratislave. Kto chce viac info www.rlp.sk , www.cospas-sarsat.org, pripadne super su kanadske stranky o sarke |
|