Protože úroveň příspěvků tady ve fóru se začíná podobat základní škole, zkusím založit toto téma.
Uvažoval jsem, jak se chová takové letadlo - myslím jako fyzikální model ve FS. Jestli z programátorského hlediska se směrová osa v 3D rozměru kolmo k zemi bere jako výchozí poloha modelu letadla a cokoli jiného je náklon, nebo sklon definovaný v určité výšce? A jak a podle čeho se vypočítává náklon a reakce na co ho ovlivňuje. Jestli třeba pouze pohyb joye přepočítaný v číslech naklání přesně letadlo, nebo FS podle tlaku a povětrnostních podmínek (větru, námraze) vypočítává jakýsi koeficient reakce na vztlakové plochy a podle nich přesně přenáší síly působící na model ve stejných místech a stejně silně, jako v reálu?
Ptám se těch, kteří mají nějaké zkušenosti z nastavováním letadel, protože je tady spousta lidí, co modely přímo vyrábí. Podle všeho asi ta druhá varianta, protože je rozdíl letět s plným, nebo s prázdným letadlem. A nebo se jenom mění hodnoty zrychlení přímou úměrou ke změně hmotnosti? V tom propracovanějším případě by správně pilot malého letadla měl cítit turbolence při přiblížení v sekvenci, které zanechává velké letadlo, přistávající před ním atd.
Nesporný rozdíl, o kterém většina ví, je chování mezi defaultním a placeným ADDonem.
Protože lítám ve FS2004 tak se nakonec mé otevřené úvahy zeptám, jestli je rozdíl i mezi samotmou verzí simulátoru. Třeba mezi FS9 a FSX, či X-plane.
|
|