Jojo, o tom nepochybuju, dal jsem to jako příklad našeho provedení.
Abych to upřesnil - obecně je u nás každá změna výškoměru (ať už daná ATC ve formě QNH, nebo třebas na zemi vyčtená z ATISu) podle SOP následovaná "set QNH (standard), altimeter checks", na kterou je odpovědí "QNH xxx (standard) set, passing yyy, climbing zzz", při které se porovnávají hodnoty na výškoměrech PF a PM.
Nastavení na standard se děje při prvním přidělení "climb to FL xxx", případně ve vhodném okamžiku po vzletu, pokud je FL přidělená už jako součást clearance nebo povolení ke vzletu.
Nastavení na QNH při klesání se děje při prvním "descend to altitude xxx, QNH yyy".
Trochu speciální postavení má třetí výškoměr (standby), který se přestavuje v 18.000ft. Při stoupání je na něm až do této výšky QNH letiště odletu a nad ní se nastavuje standard. Při klesání na něm v hladině při approach briefingu nastavujeme QNH letiště příletu, vyčtené z VOLMETu, nebo ATISu, případně upravené později podle QNH od aktuálního ATC - v tomto posledním pžípadě se pak při klesání do QNH přenastavují všechny 3 výškoměry a altimeter checks se dělají pro všechny 3 zároveň. |
|