a v tom to právě je. Že ses to nějak naučil odkudsi hned neznamená, že je to správně a to je přesně ten typ arogance, který by na síti neměl být. Sice je pochopitelné, že člověk, který létá na sítí třebas 3roky asi nebude zrovna nakloněn nováčkovi, který "si hraje" teprv chvíli, ale nezapomínej na to (a nejen ty), že na síti jsou piloti s náletem tisíců hodin a znalostmi některých, kteří mají těch hodin jen desítky.
Min. by mělo podle mě platit tohle:
Každý ATC je pánem svého prostoru a je-li pilot v prostoru, ve kterém podléhá letovému povolení, měl by daného ATC poslouchat, neohrozí-li to bezpečnost jeho letu. Jelikož ale profesionalita ATC na síti není tak úplně dokonalá, stejně tak jako pilotů (a nebude nikdy, protože je to "jen hra"), tak nejjednodušší radou je - "Předcházet zbytečným konfliktům". Piloti by neměli nadávat na ATC, max. ho upozornit, co se jim nezdálo, resp. o čem jsou přesvědčeni, že dělají nedobře a předpis+praxe to vyžaduje jinak (třeba prostřednictvím soukromé zprávy) a naopak.
Prostě OBĚ strany by se měly nějak dohodnout a pilot by měl poslouchat ATC a nejde-li se s ním domluvit, holt ho musí poslechnout nebo jít lítat jinam (pokud ATC vyžaduje nesmysly, je to jeho špatná vizitka a sám se připravuje o provoz) a nebo pokud se nejde s pilotem domluvit, tak pokud nevyžaduje úplné hovadiny (jako např. akrobačku s B744 nad letištěm) nebo neletí někam dělat ostudu (např. Concordem rychlostí M2 do Německa), ATC by mu měl povolit činnost/let tak, aby zajistil to, že dotyčný pilot někoho neohrozí/nebude někomu překážet a tohle je zase špatná vizitka daného pilota.
Já osobně velmi vítám zvídavost Pavla, ikdyž většinou jeho posedlost přesného jednání striktně podle předpisů je poněkud ...no... nepraktická (kdo mě už chvíli zná, tak asi ví, koho mi tím připomíná ) |
|