Mno. Do Londýna se pětikilo posílalo zcela výjimečně. Po nástupu A320 těch letů je minimum. Většinou lítali čtyřkila (max 144PAX) a nebo A320 (cca 160..?)
Při tvorbě ceny letenky se počítá s menším obsazením, to je asi logické. Nicméně si troufám tvrdit, že ten výpočet se provádí na plnocennou ekonomickou letenku. Tzn. na letenku, která do LHR může klidně stát 12.000,- bez poplatků a tax. Od této ceny se pak vyvíjí ceny knihovacích tříd s různými typy restrikcí a max. množstvím, jež se do dané knihovací třídy můžou prodat. Takže je možné, že nejlevnější samotná letenka může stát 3-4 tisíce, ale to bude letenka, jež bude nezměnitelná, nepřetransferovatelná, nevratná a platná jen na zvolená data letu. Takových se ale rozhodně nebude prodávat na celou sedačkovu kapacitu, ale jen na část té kapacity. Další letenky jsou pak dražší a jejich cena se pohybuje mezi těmi 3 až 12 tisíci, v závislosti na typu a množství restrikcí. Proto jsem psal, že podle mě je průměrná cena letenky 5000. A to si myslim, že reálný zisk čistě z letenek nebude jen těch 5000, ale klidně i o tisíc výš. K tomu, znova opakuju, je potřeba ještě připočítat cargo.
A když už tu tak teoretizujeme, tak k ceně letenky se pak připočítávají letištní poplatky. Což jsme do svých kalkulací nezahrnuli, čímž se nám výdaje fakticky sníží. |
|