Dovolím si připojit pár myšlenek, byť sám aktivně v reálu nelétám ani neřídím..
Ale varianta, kdy "na rušnějších letištích je vhodné nezahlcovat frekvenci a rovnou říct, co máte na srdci." mi nepřijde zrovna šťastná, pokud bereme v potaz, že někdo letí za VFR bez letového plánu a štráduje si to do CTR nějakého většího letiště.
Není nic "lepšího", než když chce člověk (řídící) říct něco důležitého na frekvenci a těsně před tím se mu ozve letadlo za VFR bez letového plánu s informací o tom, že ATIS přijal, QNH si zapsal, momentálně udržuje něco mezi 300 a 302 metry AGL a že by rád křižoval CTR kdesi nad nějakým význačným navigačním VFR bodem, na jehož název si teď vlastně nemůže vzpomenout a pokud by bylo možné, rád by si udělal i jeden nízký průlet nad dráhou, když to bude možné.. V takové situaci je skutečně lepší se jen ohlásit volačkou a počkat, až řídící vyzve k dalšímu pojednání o úmyslech. Notabene, na VFR bez letového plánu nemá řídící pochopitelně strip, takže si jej musí vypsat.. Pokud to na něj člověk vysype všechno najednou a hned při navázání spojení, je celkem pravděpodobné, že to bude muset člověk odvykládat stejně celé znova, protože si to řídící nestihne ani zapsat.. Za předpokladu, že si stihnul vzít do ruky tužku a čistej strip..
Toť mých pár centů z pohledu nestranného pozorovatele. |
|