ad IL76tky:
Cela myslenka aerokluboveho provozu je takova, ze kazdy dela plany pro imatrikulacky, ktere jsou na danem letisti domaci. Tim padem si nikdo neleze do zeli. Typicky OK-KKD je doma v Rakovniku, takze i kdyz se poleti podivat do Chotebore tak tenhle let bude soucasti rakovnickych planu a ne choteborskych.
Co se pak tyka komercniho provozu, tak tam je pak myslenka takova, ze se letadla balicky budou vytvaret po provozovatelich at uz jsou jimi velke spolecnosti ( Lufthansa, CSA ) nebo mali drobci typu Herbst.
Kdyz dame tyhle dve myslenky dohromady tak mas stale nekonfliktni provoz kde ti nic nedela neporadek, naopak kdyz bys na kazdem letisti delal provoz stylem co tam pristava to dam do FP, tak ke konfliktum zcela jiste dojde. Takze kdyz se dostavam konecne konkretne k tem Il76tkam... myslim ze je nikdo nedela a konfliktni to nebude, pokud uz nejsou v nejakem cargo baliku na mrai ci na nejake jine site. Pokud bych byly, tak bych doporucoval na ne jen odkazat a do brnenskeho trafiku zahrnout jen male civily.
ad start a pristani - letadlu porucit nejde, cely algoritmus vyberu drahy zahrnuje dost velicin, zahrnujicich typ motoru, velikost letadla, vybaveni, vitr, delku drahy atd, ale prioritni jsou a zustavaji vzdalenosti od stojanky nebo od mista priletu do zony letiste. Z toho co jsem vycetrl na ruznych forech ( hlavne fora na afcad.projectai.com ) tak se nekde dari vyladit letistata tak, aby specificke drahy pouzivala opravdu tezka a velka letadla ruznym zkracovanim a pod, ale limitovat lehka neni prilis snadne - hmotnost letadla je totiz v tech faktorech opravdu az kdesi vzadu za vybavenim, smerem priletu, typem motoru a pod... |
|