FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 16. 12. 2025, svátek má Albína Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ešte nejaké novosti o páde Tu 154 Jeden příspěvek | Celý strom
Ešte nejaké novosti o páde Tu 154   14. 12. 2010 / 20:13
tonde   
Já taky nechci rýpat, ale máš málo informací o celé věci a nikdo je mít nebude komplet, ani vyšetřovatelé. Protože je nemám taky, tak ti jen v rychlosti písnu pár věcí, z nichž některé jsou jen moje domněnky a některé jsou fakta a třeba ti to vnese trošku jiný pohled na použití radiovýškoměru:
- byli to vojenští piloti, cvičení podle ruských osnov a tedy stejných osnov, jako jsem byl cvičen já (a dandee ), proto si dovolím ti napsat o tom radiovýškoměru:
- přístrojový sestup se dělal na vojenských mašinách buď po systému OSP, nebo podle RSBN v režimu "Posadka"
Systému OSP by se teď asi říkalo NDB přiblížení, takže víš zhruba o co jde. Obecně se na rychlých dalo říct, že tvoje výška na sestupu v hektametrech by měla odpovídat vzdálenosti v kilometrech, tedy např. na pátém kilometru pokud jsi měl 5 hektametrů výšku, neboli 500 metrů, nic jsi nezkazil a vyhovovalo to 99% vojenských letišť v ČR i SR. Na čtvrtém km výška 4 atd. Výšku a rychlost sis hlídal sám, údaj o vzdálenosti ti dával přistávací lokátor, teď se mu u armády říká "Přesný", za mně se mu říkalo "posádka" a i měl takový volací znak. Takže posádka ti třeba řekla "Vzdálenost 4, mírně vlevo" a ty jsi věděl, že máš být na výšce 400 metrů a plus mínus jsi, protože ti posádka neopravil výšku, jen tě usměrnil, že jsi trochu bokem a o dva, tři stupně si opravíš kurz. A jak se ti snižuje výška, tak si porovnáváš barometrickou s radiovou - vojáci lítali na QFE, tedy ti to plus mínus mělo sedět, jelikož přibližovací roviny země na sestupu před letištěm pár kilometrů před prahem byly téměř rovné a kromě toho jsi každé letiště na které jsi letěl musel znát zpaměti včetně nejvyšších bodů okolo, jejich převýšení atd, tedy jsi i věděl, jaká odchylka může na kterém kilometru nastat mezi barovýškou a radiovýškou. Vzájemným porovnáváním těchto přístrojů (a nejen nich) jsi mohl i odhalit závadu na některém z nich, pokud byl rozdíl nestandardní.
A teď si vem hypotetickou situaci:
- letíš s letadlem plným pohlavárů a musíš přistát
- jsou sračky až na zem
- s řídícím si blbě rozumíš
- nemáš k dispozici vybavení CATIII (a netuším jaké tam měli a už se to taky nikdo nedozví, proběhly okolo toho senzační zprávy v tisku, že letiště nebylo vybaveno na takový sestup atd.)
- sestup děláš jak jsi nabušen podle OSP a jakž takž ti to sedí, třeba tam není Posádka, ale máš vzdálenost od ILS nebo RSBN
- klesáš a v malé výšce ti najednou radiovýškoměr začne ukazovat stálou výšku nebo dokonce stoupání, rozdíl mezi baro a radiovýškou je prostě nezvyklý
- o dolině úpřed dráhou nevíš (opakuji znovu, že píšu hypoteticky, už se nikdo nedozví, jestli o té dolině věděli nebo ne)
- chytíš zákonitě nerva, protože něco nehraje, rozdíl baro a radiovýšky je nelogický
- mrkneš ven a sračky - napadne tě - zamrzá mi pittotka, nesedí mi barovýška, radiovýškoměr ještě nikdy nevysadil a zvýšíš klesání podle radiovýškoměru a doufáš, že aspoň rychloměr ti ještě chvíli bude ukazovat správně a podle otáček motorů víš, že rychlost máš, resp. se uklidňuješ, že máš.
- do toho na tebe zezadu hulákají že musíš sednout a ty furt nevíš, který výškoměr vysadil a který ne...
- a průser je na světě....
Pokud bych se já dostal do podobné situace a neměl ani šajnu o té ďouře před dráhou, taky bych asi věřil radiovýškoměru a zvýšil klesání, jenže já sedím zrovna v teple v obýváku a tak se mi to kecá a v mašině jsem vždycky měl na rádiu řídícího a na sestupu posádku, který by na mně buď zařval Neklesej, nebo bych mu oznámil, že mi nesedí údaj výškoměru, ať mi upřesní moji polohu na sestupu. Ale určitě by moje první podvědomá reakce byla zvýšit klesání a až pak bych to řešil, pokud bych na to měl čas a nebyl už mrtvej
Takže je to určitě tragedie, ale já se jim vůbec nedivím, že sledovali radiovýškoměr a ze nebyli zrovna v pohodě...
A v lednu se nedozvíš nic, leda kulový, protože politické zájmy obou stran dokonale zastíni skutečnou pravdu a ven se pustí informace, která bude přijatelná i pro simptáky

Peace, brothers!
 1x    Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ