Nepsal jsem "po Německu půlky století" - to je dóóóst velkej rozdíl, prosím, myslím, že postojem k té době politické, sociální, mocenské a vůbec jsem dost známý.
Nicméně - nelze upřít, že technologie doby byla v mnoha oborech v té době doma v Německu. Ano, nejen v Německu, absolutním vrcholem pro mne zůstává nadosmrtui Spitfire, DC-3 atd. atd. Ale že toho Němci v té době uměli dost, to uměli (nejen termiku na Wasserkuppe a matematiku na univerzitě v Darmstadtu).
No a "tragédie soustavy SI" spočívá v tom, že nebylo dotaženo do konce její všeobecné rozšíření - ale hladiny - nehladiny, je to podle mne geniální myšlenka.
Příklady, které uvádíš, jsou bohužel trochu zavádějící. Tlak v hydraulice 30000 PSI je zaokrouhlený, takže se klidně proti tomu dá napsat tlak 20,50 MPa - a to už srozumitelné je (když ne zrovna 20,0 MPa).
Mně se taky nelíbí, když se při překladěch starých řčlánků uvádí, že motor PW ten a ten měl výkon 969 kW (1300 HP) - když ten výkon na brzdě byl už v původním článku zaokrouhlen a v tom překladu by asi mohlo být "výkon 950 kW" když už ne "1000 kW" a už by se to hned četlo (a pamatovalo) líp... To ale není chyba soustavy SI, spíš nemyslících uživatelů.
Zvyknout si na SI je jako skočit do vody. Uděláš pár temp a zjistíš, že to je vlastně výborné. Je ale blbé, když do vody skočíš sám a ostatn í na břehu jen kroutěj hlavama.
Takže ano, důsledné prosazení SI do všech vědních oborů (včetně letectví) stále považuji za dobrou cestu, kterou lidstvo opustilo ke své škodě. "Nepraktičnost" udávání hladin v metrech místo stop neberu - sám píšeš, že si na brambory zvykneš, ať jsou rané nebo salátovky. A že by separace ve fítech byla srozumitelnější mi z toho jaksi nevyplývá.

Béke, burárum! |
|