Je několik věcí, které se musí rozhodnout dopředu - pak vyplyne, co je lepší.
Velmi zhruba podle mého názoru:
1. simulátorové létání - tam nemá smysl honit poslední AIP, ale SIDy a STARy, které odpovídají verzi AFCADu tvé scenerky. Pokud někdo trvale upgraduje AFCAD, tak pak to budou ty nejnovější. Zejména pokud se lítá off-line by ale byly spíš na škodu.
2. reálné lítání IFR - podle mého názoru jsou jeppíky lepší, než národní AIPy, protože to maj všechno na jedný stránce, dobře přehledný a v přijatelném formátu, který se dá klipnout na berany. Většina národních AIPů je na A4 a na kdovíkolika stránkách. Tady by u mne Jeppesen jasně zvítězil.
3. A ano, JeppWiew je placený - ale ne zrovna levný, zejména prodlužování licence podle mého dost eze do peněz (obdoba aktualizací). Moct si nastahovat a vytisknout bezprostředně před letem aktuální jeppíky - a jen ty co potřebuješ, je úplně ideální - ale nevěřím (!!!) že si ho někdo kupuje mýrnyx-týrnyx za svý, pokud k němu nemá přístup "z výkonu povolání". Navrhovat to tady civilním simptákům je pak ale nefér.
4. VFR v reálu - je píseň sama pro sebe. Pak je třeba hledat zdroje kde se dá. Když jsou mapy v Jeppessenu, jsou docela přehledné, ale není jich tam moc. Tady je ohromným zdrojem eurocontrol a národní AIPY, pokud VAC (VOC) mapy vydávají, je asi nejlíp si je stáhnout - a kidně i vytisknout, pokud se letí někam do ciziny , furt lepší, než nějakej průser. Problém ale je, že některý státy (Německo, Rakousko) malá letiště a vůbec VFR provoz nepovažují za součást eurocontrolu (který by měl sloužit hlavně pro bezpečnost velkého loetectví) - a VFR malých letišť do databáze Eurocontrolu vůbec neposkytují (!!!). Takže něco, jako je náš AIP-4 pro Německo, Rakousko (atd.) existuje jen jako samostatný soubor (Botlang Manual) a ten je teprve mastný. Hledat lokální mapy na stránkách konkrétních aeroklubů je ošidné, bývají staré a neaktuální.
Takže asi tak...

Béke, burárum! |
|