Tomáš Kuchař lítal léta pod Džepíkem, od loňska máme v rámci celé group Lufthansácké LIDO, upravené na míru pro naše potřeby (v tom jsou pěkně flexibilní, dokonce nám vyrobili radar vectoring charts podle informací od ATC v Turecku, byť nejsou ani v AIPu). LIDO u nás bylo přijato s všeobecným odporem páprdů, byť jsem si já osobně potají chrochtal blahem. Teď si chrochtají všichni 
LIDO má jednu obrovskou výhodu a to jsou terénní data a všeobecná prostorová orientace. To co má džepík třebas jen u Approach charts, to má LIDO i u přehledové mapky letiště, SIDů a STARů. U nás je terén a zdůvodňování bezpečnosti výšky na MCP alfou a omegou SOP a v tomhle je to úplně nesrovnatelné. Detailní data, odstupňované kontury vrstevnic, na základě terénu dané minimální výšky tratí a segmentů přiblížení, MSA nejen v 25nm výseči, ale také v rámci lat/lon sektorů mnohem dál od letiště...Jediné co mi chybělo byl briefing strip, který má Džepík hezky strukturovaný, ale to si člověk zvykne snadno až ví co kde hledat a aspoň jsou ty briefingy různorodější Plně to ale vy nahrazuje LIDO zobrazením runwaye a příslušných informací o světlech přímo na Approach chart.
Celkově mě po tom roce přijde LIDO mnohem přehlednější a přitom obsahuje mnohem víc potřebných informací. Rozhodně bych neměnil.
Jinak pokud jde o ty aplikace co oba nabízejí - používám obě a zatím nejsem úplně spojonenej. Džepík je hezky rychlej a příjemnej, ale pořád je to spíš papír v počítači (což není zas tak ůplně na škodu). LIDO jde funkcionalitou dál, ale zase je příšerně pomalý vykreslování. Zatím u mě vede LIDO na PC, hlavně kvůli možnosti si vyfiltrovat co chci vidět (např. jen jeden konkrétní SID) a propojení enroute chartů s letištníma, ale zase na těch našich ToughBookách je to příšerně nemotorný a pomalý. Čekám napjatě na nové iPad verze a všeobecně úřednické přijetí iPadu jako EFB. Pak budu šťastnej jako blecha  |
|