Na IVAO (a na Vatsimu myslím taky, ale kdyžtak mě opravte.. ) se používá tzv. UNICOM na freq 122,8 MHz, je to textový kanál kde si mezi sebou piloti píší své úmysly. Takže právě tady se například domlouvají že ten půjde na tu dráhu a ten na tu druhou.
FSkový ATC klient se neužívá.
Např. na IVAO může pilot v IvApu sledovat, které oblasti jsou okolo něho online a může danou oblast kontaktovat. Jinak je na daném řídícím, aby pilotovi poslal žádost o kontaktování patřičného stanoviště.
Kdy můžeš začít pojíždět atd., vše opět závisí na korespondenci přes UNICOM. Co se týče třeba vyčkávání na odlet, koukneš i na TCAS, zda ti tam nikdo nikde blízko nebliká a i podle toho usoudíš, zda to tam můžeš poslat.
Ohledně toho, na jakou dráhu sednout, o tom rozhoduje několik skutečností. Samozřejmě musíš brát v potaz meteo situaci, ale třeba i provozní postupy daného letiště, tzn. bavíme se například o preferenci nějaké konkrétní dráhy. Obdobně se stojánkou, vybíráš podle toho abys neporušil nějaké běžné postupy, tzn. například nepostavíš Cessnu C172 k chobotu na terminál, ale spíš třeba na Ruzyni na Jih, na GA apron. Znovu tu ještě jednou radši zopakuji, že FSkového ATC nebereš nikdy v potaz, ten s online lítáním nemá nic společného.
Klidně se ptej dál, kdyby něco.. |
|