Běžně má posádka být hodinu před odletem na briefingu. Pokud to je delší let, třeba nějaký speciál, tak by měla být posádka na briefingu ještě dříve. Každá společnost to má přesně specifikované, ale v podstatě půl hodiny před odletem by už posádka, myslím stewardi, by měli být schopni začít s boardingem. Ti potřebují víc času na přípravu letadla. Posádka, jako kokpit, té stačí míň času na přípravu kokpitu. Ale chodí všichni současně.
Co se týká topení, od toho je pozemní personál, tím ale myslím připravení letadla v destinaci, kde je to domluveno, kromě domovského letiště. Pokud jsi mimo domovské letiště, třeba tam parkuješ 12 hodin a pozemní personál nemá oprávnění k této přípravě, tak holt celá posádka jde do studeného letadla. Ale zase APU to dokáže celkem rychle vytopit. Takže postupy nejsou rozdílné jestli je léto nebo zima. Ale pokud se éro předává z ruky do ruky, tak už vyhřáté je, pochopitelně.
Schody na jednom z našich (TVS) letadel máme, ale nevozíme je, protože je to dnes zbytečná váha navíc. Ty se použijí pouze v případě, kdy na daném letišti nejsou schody k dispozici, ale to se informuje předem. Zatím lítáme všude tam, kde ty schody měli. ) |
|