Svojim prispevkom, ze prirucka neudava limity na vrstvu vody ich vobec neobhajujem. Len som konstatoval, ze take obmedzenie tam nie je. Bolo by dobre vediet aka bola skutocna vyska tej vrstvy.
Bohuzial, prirucka (An-26) sa zaobera len vrstvou snehu, brzdnymi ucinkami a unosnostou pri vzlete z nespevnenej drahy. Presne cisla mozem dat. Sneh je do 20cm.
An-24 ma este uvedene, ze pri vzletoch z nespevnenych a rozmoknutych ploch sa mozu kolesa zaborit nanajvys do 5-6cm. 
Ak su hodnoty vyssie - predpokladam, ze prevadzkovatel (v tomto pripade UTair) ma spracovane postupy aj na taketo situacie.
Vypocet vzletovych vykonov nezohladnuje kontaminaciu drahy, jednoducho taky postup tam nie je. Jedine obmedzenie je brzdny koeficient minimalne 0,3. Ak je menej ako 0,6 vstupuje do grafu pre vypocet vzletu znizena hodnota ASDA-y v zavislosti od brzd. koeficientu.
Dobra otazka, ci by som tiez letel.. Urcite by do rozhodovania vstupovalo vela faktorov, ako dolezitost a nutnost letu, ale do neznamych limitov a podmienok by som nesiel.
Osobne si myslim, ze absentujuce obmedzenia, vypocty vykonov na vzlet a pristatie a dalsie veci, su poplatne dobe v ktorej to lietadlo vzniklo. Tiez by som bol radsej keby som mal v prirucke rozne varianty a hodnoty, ktore by pomahali v rozhodovani ist, ci neist. 
|
|