Aldaran má s těmi výkony pravdu, aspoň co se týče jejich řádu.
Měl jsem tu čest pracovat t.č. okolo výzkumného zařízení ( REBEX ), kde se generoval elektronový svazek. Prakticky všichni kontruktéři byli "od radarů ", takže technologie jsou porovnatelné.
Skutečně se dosahovalo - a to vybitím kondenzátorové baterie, rozmístěné v prvním, druhém a dalších patrech budovy - impulsních výkonů , které převyšovaly výkon jakéhokoliv trvalého zdroje v ČR, a proto ani u radaru to není problém.
Vtip je ve slovíčku "impulsní" - což Aldaran zmiňuje - a z toho vyplývá, že "výkon" byl v podobě obrovského proudového pulsu po extrémně kratičkou dobu. U radarů je to velice podobné, jen impulsy jdou ještě ke všemu poměrně rychle po sobě.
====================================================
Přesto bych se neodvážil srovnávat vliv radarových signálů ( řád 3 GHz ) s vlivem 2W mobilu ( řád 1GHz ) puštěného nekontrolovaně prakticky "uvnitř kabelové instalace" letadla, která je konstruována jako "odolná" proti ozáření radarem zvenku, ale ani náhodou ( u starších letadel ) proti jakémukoliv poli přicházejícímu zevnitř. Proto ta opatrnost.
O odolnosti tradičních radionavigačních zařízení může svědčit chování klasické radiostanice ve Zlínu v okolí Ještědu ...
Toliko můj OT  |
|