VATSIM bude online ve čtvrtek i v pátek, zhruba od 20:00LOC.
Ve čtvrtek spíše tréninkově, v pátek je 50té výročí založení společnosti Lufthansa a k tomuto výročí se letí slet do EDDF, kde bude obsazeno X pozic ATC. Na slet jsou tímto všichni zváni, ale zcela vážně upozorňuju, že letět EDDF pro nováčky v předpokládaném provozu není to ono...
Detaily o akci zde : http://web15.server1.editum.de/vaccsag/eddf_080405/
===================================================
K problematice VFR na VATSIMU :
Chtěl jsem sdělit, že pokud je na VATSIMU na celou ČR a Slovensko 1 nebo 2ks ATC nemá dle mého názoru význam poskytovat "reálný AFIS servis" z libovolného VFR letiště ( Hory ). Aby AFIS byl "reálný" musí mít aspoň minimální povědomí o procedurách, stavu a poloze letiště, což žádný ATC nemůže mít pro všechny letiště v ČR. Proto - aby se věcem dal nějaký řád - jsem zhruba vypsal MINIMÁLNÍ POŽADAVKY na VFR piloty při obsazení FIRU 1-2ks ATC. Z nich vyplývá asi nejdůležitější poznatek, že by NIKDO NEMĚL VZLÉTNOUT BEZ VĚDOMÍ ATC A BEZ ASPOŇ ZHRUBA VYPLNĚNÉHO FPL i když jde o jeden okruh ve zmíněných Horách. Dále je třeba , aby ATC vždy aspoň formálně, ale frazeologicky správně, provoz VFR odkýval ( rozumím ) případně nějak omezil ( okruhy levé , apod ).
Co podle mne nelze ?
a) zabezpečit, aby VFR přelety hlásili průlety všemi ATZ ( na frekvenci se pak v podstatě už nikdo další nedostane ),
b) zabezpečit , aby pro každé VFR letiště v ČR/SR znal ATC/ = pzoice Radar ) kromě dráhy v užívání též aktuální QNH, vítr , tvar a polohu okruhů a případné NOTAMY, protože zjišťování těchto údajů omezuje zbylý provoz.
Pokud ATC vše ví, protože např. na letišti denně lítá, není co řešit a může se vyřádit jak chce, protože to nikoho dalšího nezatěžuje a VFR si užijí. Mně se ale zdá , že nebudu machrovat na OK-123, kterej se objeví např. ve Frýdlantě, kde jsem v životě nebyl a maximálně vyzjistím, že tam je dráha xy. Spíše by měli AFISOvat Ti piloti , co tam letí, protože o tom letišti vědí většinou x-krát více než někdo radarem...
Vše, co jsem psal, platí pro dnes obvyklou situaci : 1 ks ATC , současně 10 přeletů FIRu , 5 dep , 5 arr, vše IFR.
Až vychováme zástupy nových ATCs, problém zmizí, zrovna tak, pokud se dohodne, že budou např. VFR-čtvrtky, není problém simulovat při VFR cokoliv...
===============================================
PIVO a Karel :
Karel navrhoval megalomanskou spotter-akci na Ruzyni, resp. kousíček za ní , aby se nechodilo pořád jen do hospody - ale zavřeli dráhu, takže z objektivních důvodů se opět sejdeme v hospodě...
PavelS |
|