Co jsem během mého několikerého pasažérského poletování vysledoval, ona se ta komunikace až tak nehrotí, hlavní je - překvapivě - domluvit se, co a jak, aby bylo všechno jasné a nevznikla mýlka. Ale jak už tu padlo - neuškodí vědět, jak to dělat správně. Aspoň proto, aby člověk pochopil logiku věci. Pak třeba nebude komunikovat jako z příručky, ale bude vědět jaké informace podat a jaké žádat. A to je to důležité.
Ono taky někde je čas se vybavovat, jako okolo těch Tuřan, za hustého provozu by patrně špatně komunikující pilot byl okamžitě vykázán do patřičných mezí, tj. za hranice řízeného prostoru. Což jsem taky zažil, stejná oblast, pilot podle hlasu kolem padesátky, podle hluku větru a motoru letěl v nějakém hadroletu a ještě mu blbla vysílačka, protože vypadával zvuk. Netrvalo ani pět minut, řídící ztratil trpělivost a milého pána vykázal za hranice prostoru, dokud si vysílačku neopraví. |
|