|  | | Gsx vs p3d 20. 2. 2016 / 13:41 | |
|  | Víš proč tam tu affinity mask dáváš a víš jak souvisí s tím jaké máš CPU a co to vlastně dělá?
Takže.. jaký procesor máš?
Obecně... pokud nastavíš affinity mask na 0, je to jako bys ji nenastavil - P3D použije všechny dostupné procesorové jádra.
AM=2
Pokud máš CPU bez HT (ať už ho CPU nemá nebo je vypnutý v biosu), říkáš že P3D využívá CORE 1 (číslováno od 0) a jeho procesy nebudou přidělovány na žádné jiné jádra.
V případě že máš CPU s aktivním HT, AM=2 říká že P3D používá pouze HT jádro 0, tedy na fyzickém CORE 0. Žádné jiné P3D nevyužije.
Problém vyřešíš jednoduše:
A: nech ho si to dělat samotného - úplně zruš affinity mask.
B: v závislosti na tvém CPU najdi vhodnou AM, která ti přijde nejlepší, prostě zkoušej různé kombinace fyzických a HT jader. Najdi si CPU náročnou scénu - ne jen na zemi, ale i za letu a pozoruj zátěž a výkon simu. Postupně zkoušej různé možnosti až narazíš na to co ti vyhovuje nejlépe.
I když jsem si nějakou dobu hrál s bodem B, nakonec jsem skončil u bodu A, mít 8 jádrové CPU, tak bych P3D nechal běžet na 7 fyzických jádrech HT jádra bych nepoužíval, v3 na 8 core bez HT běží lépe než s HT a to až o skoro 40%. U 4 jádra je ale problém. pokud tomu necháš 3 jádra, tak v určité chvíli může tento stav způsobovat blurry textury - jednoduše to nestíhá načítat, a hlavně nahrávání letu s pár sty GB scenérek bude o dost pomalejší. Tady je význam HT zatraceně citelný a rychlost se zvýší adekvátně použitým jádrům (za předpokladu že to nebrzdí disk)
|
| |
|