Při klesání na přistání existují zdá se dva možné postupy:
a) rychlost klesání se upravuje plynem a úhel klesání se upravuje kniplem
b) rychlost klesání se upravuje kniplem a úhel klesání se upravuje plynem
Který postup je správný/lepší?
Jde samozřejmě vždy o součinnost obou vstupů (kniplu i plynu), ale chápu-li to správně oba postupy se liší v pořadí aplikace vstupů (změním první vstup a doladím druhý vstup)
Detailněji:
a)viz Flight School X-plane od Voidhawk9 http://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/45546-09-basic-circuits/
If you are too high, lower the nose and reduce RPM to fly smoothly down to the correct profile, then raise the nose and increase power a bit once on-profile again.
If you are low, raise the nose and increase power to fly up to the correct profile, then lower the nose and reduce power slightly once on-profile in order to stay there.
If you are too fast, reduce power. If too slow, increase power. You will probably have to adjust your attitude as the speed changes to maintain the correct profile.
b) ve Flight School MS Simulatoru doporučuje Rod Machado opačný postup viz: http://krepelka.com/FSX/1student/6.htm
V malých rychlostech je pro udržení výšky či rychlosti klesání nejlepší použít plynovou páku. Rychlost letadla se udržuje pomocí nastavení sklonu letadla.
Vertikální rychlost klesání se upravuje plynem (odečítá se na Variometru) a slouží k udržení specifického úhlu klesání/stoupání
Vertikální sklon letadla se upravuje kniplem (odečítá se na umělém horizontu) a slouží k udržení specifické rychlosti