FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 7. 9. 2025, svátek má Regína Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
vlastní modely pro XP11 - zdroj textury Jeden příspěvek | Celý strom
vlastní modely pro XP11 - zdroj textury   12. 3. 2017 / 16:09
OndraT
Domeček super, jen tak dál!

1) XP formát objektů aktuálně umí opravdu jen jednu texturu, nelze to nijak obejít

2) objekty v XP používají UV mapping k nanášení textur (vcelku standardní způsob mapování textur obecně), napadá mě jen, že ty boky střechy pro dřevo nemáš udělané dobře v UV mapě?

3) to netuším a je to dobrá připomínka, ale já vždycky u všeho viděl textury ve stejném adresáři jak objekt. Otázka je, jakou cestu k texturám objekty používají, jestli relativní nebo absolutní ... Tipuju relativní a v tom případě nevím, jestli lze vnutit objektu jinou cestu k textuře

4) všechny noční textury objektů v XP jsou extra textury, které XP automaticky prohodí se soumrakem/úsvitem. Pro snadnou identifikaci se používá přípona _LIT, takže normální albedo textura je řekněme "domek01.png" a noční textura bude "domek01_LIT.png". V objektu samotném je to pak parametr TEXTURE_LIT jméno_textury, např:

I
800
OBJ

TEXTURE g_buildings.dds
TEXTURE_LIT g_buildings_LIT.dds
POINT_COUNTS 97 0 0 222

VT -7.0170 4.2520 -5.8180 -0.748 0.284 -0.600 0.222 0.9588
...

Snad jsem to všechno moc nezmotal, tohle jsem časem tak nějak vykoumal z jiných objektů a z dokumentace, doporučuju si pročíst http://developer.x-plane.com/docs/ , je tam hodně užizečných informací a sem tam i nějaký tutoriál.

Na animované objekty bych asi doporučil Blender s pluginem na export (tak, jak máš keyframes v Blenderu, tak se to bude i animovat v XP), pokud jde třeba o kouř apod. tak s tím bych nespěchal, protože XP11 má prý ve finále mít vlastní částicový systém, takže to bude o dost jednodušší.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ