Pěkně jste mě pánové teda zviklali. Jsem právě ve fázi upgradu počítače, respektivě jeho znovusestavení, čekám na to, až mi dorazí... a moje idea, že z FSX přejdu na MSFS bere za své. Od desktopové simulace rozhodně neočekávám věrný letový model, protože to je nesmysl, opravdu jsem dalek požadavkům na realistické pádové vlastnosti a autorotace a podobné nesmysly, které pořádně neumí ani výcvikové simulátory vyšších úrovní. Spíš je pro mě PC simulátor odreagováním v zimě, kdy se s malýma moc nelítá a s velkýma spíš nudné dálkovky. Takže preferuji formu nad obsahem, prostě aby se mi to vizuálně líbilo a mohl si s tím zalítat non-RNAV, jako když jsem začínal v parních kokpitech.
Minimálně to pro mne je signál, že s MSFS bude mít smysl ještě počkat, jak se vyvine. Mám tušení, že to bude na dlouhá léta.
Mám teď ale dilema, co při možnosti čerstvé instalace udělat. Znovu natáhnout FSX (s vytuněnou FSX ČR a jejím vizuálním pojetím jsem vcelku spokojený), pokračovat s tím, co na ní mám rád (starej šrot typu An-24 a Tu-134) a čekat na vývoj MSFS, nebo se v mezičase přeškolit na X-plane? Konkrétně: jak jsou na tom v X-plane zmíněné staré šroty, třeba ve srovnání s FSX? Byl by to významný krok vpřed, či úkrok bokem? Máte někdo zkušenost s touhle technikou v obou simulátorech? Podotýkám, nejde mi o letové vlastnosti, ale o funkčnost, vizuální pojetí a celkový smysl tohoto případného kroku.
Stejně tak se rád přeškoluju z typu na typ, ale velmi nerad ze software na software a od FS3 až po FSX mi vyhovovala pozvolná změna při zachování stále stejných principů. Navazuje koncepčně ovládání MSFS na FSX, nebo je to z gruntu nové, jak to na mě takhle zvenku působí?
Ď |
|