FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 25. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LZMA video na youtube Jeden příspěvek | Celý strom
LZMA video na youtube   30. 3. 2021 / 15:55
Willhelm   
Kladu si podobné otázky už od ledna. Přitom editor a tvorba do FSXX mi nepřijde oproti WEDu nějak uživatelsky přívětivější. O přehlednosti a možnosti filtrování knihoven, vytrekování nějakých závislostí na jiných scenérkách ani nemluvě...
Proč lidi chtějí lítat v FSXX mi je záhadou, na tohle ti neodpovím a ani se to už nesnažím pochopit.
Ale k té tvorbě:
1. Snadný převod existujících scenerek pro FSX a FS2004 do FSXX pomocí ModelConverterX. Koneckonců dost scenerek do XPL má v sobě stopu FS2XP konvertoru a těží z objektů pro FS2002 až FSX.
2. Zvolený formát modelů. Do glTF 2.0 formátu umí ukládat široká škála programů. Pro XPL můžeš v podstatě použít jen šíleně drahé a měsíčně placené 3D Studio s pluginem od Step2Sky, cenově přijatelné ale uživatelsky docela nepřívětivé AC3D, Sketchup ve kterém jsou proti jiným modelářům docela omezené možnosti a pak Blender, který vyžaduje celkem dost času než se v něm člověk naučí. Jajinko třeba používá free pcon pro architekty, zkusil jsem ho a je fakt, že pěkný a docela detailní hangár s šoupacíma dveřma, vstupníma dvěřma a čtyřmi okny, jsem měl do hodiny. Bez toho aniž bych studoval někde nějaké tutoriály. Je to free můžeš zkusit sám. Programů jako je pcon co zvládnou nějakým lego systémem skládat budovy a pak exportovat glTF bude určitě třikrát tolik než je pro XPL celkový počet použitelných modelářů.
3. Souvisí nepřímo s bodem č.2 - o něco lehčí práce s texturami a materiály než je aktuálně v XP11 (Jedna textura a lehce komplikované řízení normálové a spekulární mapy přes jedno png.)
4. Velká dávka nadšení z toho jak FSXX vypadá, stejné to bylo u FS2002 - ta měla jako první autogen a nějaký globální mesh a začala proti plochým a prázdným FS98/2000 vypadat k světu který si uživatelé měli velkou chuť nadále zlepšovat v místek ke kterým měli nějaký vztah.

To jsou podle mě hlavní důvody. Třeba Milan, Leguan, Jajinko, Maverik a další napíšou jak moc jsem se trefil nebo naopak jsem mimo mísu, popřípadě doplní proč.
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ