Částečne si odpovídáš sám, programátorský vrchol je přidat scenerku.
Tak si představ, že máš neuvěřitelnou motivaci do simu dodat něco co víš, že nikdo z komerčních vývojářů dělat nebude. Dejme tomu budeš chtít zrekostruovat na LKKL 30 odskoků Majora Pouby v Aero Ae-45.
Takže budeš muset v prvé řadě sehnat (ve velké většině případů zaplatit) podklady, naučit se v něčem modelovat a animovat tvořit UV mapu a textury, nastudovat SDK, provést korektní export a naprogramovat systémy a letový model éra.
To budou stovky a stovky hodin tvého volného času, který bys mohl trávit s rodinou, vyděláváním extra peněz na splácení hypotéky a rostoucích cen energií, léků a potravin, nebo si užívat svou nadprůměrnou výplatu volnočasovýma aktivitama.
Pokud nejsi samostudiní typ tak brzy narazíš na to, že týdení školení na základy modelování a animací tě přijde na desítky tisíc, stejně pak školení na texturování. Takže do projektu vrazíš hafo času i peněz. Ale když po třech letech konečně uspěješ, bude tě hřát dobrý pocit, že jsi dvaceti lidem udělal radost a když budeš mít kliku, tak se dočkáš možná i jednoho - dvou poděkování. (Protože přísloví: ´´Věci co jsou zadarmo, nemají cenu´´, je pravdivé)
Bezstarostná doba přelomu století, kdy tady na pérák chodila tisícovka lidí a mezi nimi bylo pětadvacet nadšených kreativců je nenávratně pryč. S tím jak jdou standardy kvality nahoru si dovoluji odhadnout, že časové nároky na tvorbu čehokoliv do jakéhokoliv leteckého simu se za posledních dvacet let zestonásobily.
Co se týče komerčních letadel, tak je to jasně dané orientací na největší kupní sílu, která je momentálně v USA, takže se tvoří především GA éra populární v Americe - cokoliv co má potenciál prodat více jak 500ks licencí. To Zlíny, Aerovky, Avie, Letovy, Pragy, Tatry bohužel nejsou.
Je to jako s darováním krve, je hafo lidí co by krev darovali, ale nemůžou a pak mnohem větší hafo lidí co by mohli ale nechtějí nebo nemají motivaci. No a pak se najdou lidi jako třeba Milan, kteří mají dovednost, motivaci a nějaký ten volný čas. Milan je momentálně poslední ze staré gardy co tvořila pro Jane´s USAF, FS2002/04, XPL ... a baví ho to dodnes. Kdyby měly být nějaké ceny letecké simkomunity, tak by už měl být nominován na cenu za celoživotní přínos po boku Cesminy a dalších... |
|