FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 12. 5. 2024, svátek má Pankrác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKZB XP12 Jeden příspěvek | Celý strom
LKZB XP12   26. 1. 2024 / 13:24
Willhelm   
Nejen kvůli pozemním návěstníkům jsem si udělal takovou pomůcku - těleso 20x20m výšky 0,5m - s příložníkem jako jsme měli kdysi na rýsovacích prknech. V ESRI ortho podkladu bývá často jen rozmazaná šmouha dávající tušit, co tam je. Začínám polygonem plain asfaltu - 10x10m ten olemuju pomocí curb lajny. Pak pomocí široké bílé lajny udělám značky - na druhém monitoru většinou orto z google Earth nebo mapy.cz které jsou tak detailní, že se z nich dají jednotlivé značky vyčíst. Rudý čtverec dělám podle předpisu 3x3m zase s pomocí příložníku. Pomůcka je super i na tvorbu rádiusů, nebo kruhů - viz druhý obrázek a jak mi to hlídá polohu bodů i rozměry a vektory řídících šipek. Takže dá se řešit i pomocí aktuálních assetů a vypadá to solidně. Navíc jsem si všim, že nějakým pro mě zázrakem mají nové assety2,5D efekt - obrubník jakoby výškově vystupuje z povrchu, vyjeté koleje se zase jeví jako dolíky v hlíně apod. V XP11 éře jsem se o něco podobného snažil s kanály pomocí NRM textury, ale bez úspěchu.

Tak mě napadlo že mému aktuálnímu workflow by pomohl i draped polygon. V knihovně je momentálně jen zeleně barvený asfalt (lib/airport/markings/colored_area_green.pol), který je potřeba při tvorbě hlavně US letišť - i když i v EU to některé používají. Kdyby přibyly varianty:
- bílá
- bílá opotřebená
- červená
- žlutá
osobně bych si vymodeloval šablonu s obrysy, podle kterých bych vyklikal polygony. Samozřejmě s daní nepřirozeně ostrého okraje. Nicméně tohle by pro tvůrce assetů do LR knihovny nebylo časově až tak náročné. Do scenerek které nejdou do gateway mám už pochopitelně custom polygony derivované z toho zeleného LR polygonu v Affinity, které teď s Kritou používám místo PS.

V jedné ORBX scenerce nějakého anglického aeroklubového letiště, jsem kdysi potkal takovou frajeřinku, kdy někdo přemodeloval animovaný windsock na T marker, který pak byl taky animovaný. Hezké, ale nedotažené, protože tak se to točilo do směru větru což je 360 vektorů, pro letiště co potřebuje s jednou dráhou jen dva.
Aby to bylo dokonalé, musel by to být pokročilý objekt, kde by se ve WEDu nastavil jako parametr primární vektor dráhy a směr T by se pak přepínal mezi tímto vektorem a +180° vektorem, podle směru větru - podobně jako XPL určuje dráhu v provozu u velkých letišť (kde navíc ještě vypíná downwind ILS). Jak jsem hnidopich, tak než nedotažené řešení ORBX, to raději jen vizuální statiku ve směru obvykle převládajícího větru.
55872 B / 750 x 511 / pozemni_signaly_WED_pomucky.jpg
41162 B / 738 x 550 / circle.jpg
 
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ