Nejsem řídící a tak se těžko budu vyjadřovat k pravomocem řídícího, ale na tvém příspěvku mě zarazila jedna věc. Jakožto pilot, letím-li na latiště v době kdy není ATC na APP ani na oblasti a vidím-li (a to obvykle vidím, jelikož neustále kontroluji obsazenost pozic v IvApu), že koncové letiště je řídícím obsazeno, první co udělám, že si vyvolám jeho ATIS. V rálu, přece taky nejprve ladím ATIS cílvého letiště a pak teprve kontaktuji ATC. Pak se mi přece nemůže stát, že zaletím přiblížení na neaktivní dráhu. Proto, a je to pouze můj názor, bych viděl chybu spíš na straně pilotů. Otázkou je (určitě to je někde uvedeno) v jaké vzdálenosti se mi od cílového letiště objeví v nabídce IvApu příslušné stanoviště ATC a jestli to není v době, kdy už jsem za případným IAF. |
|