FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 5. 2024, svátek má Zikmund Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kalibrace výškoměru v MSFS2002 ??? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Kalibrace výškoměru v MSFS2002 ???   9. 9. 2002 / 22:19Pavel Svoboda
Věci se mají tak:

i)tvuj tata lítal za dob nastaveni na tzv. QFE, čili tlaku na hladině letiště, pak mu výškoměr ukazoval na ranveji plusminus nulu.
ii) Toto se v ČR změnilo ( NATO, 1989 , atp ) a většinou se létá jako ve světě s nastavením výškoměru na QNH, t.j. tlak přepočtený na hladinu moře v místě letiště. Pak výškoměr na dráze ukazuje nadmořskou výšku letiště. Doporučuji jednoznačně používat QNH a na QFE zapomenout ( tata se nebude zlobit ).

Jinak je to ovšem tak, jak říkáš:

iii) Když si v FSce stahneš počasí, je tam udaj QNH [mb, hPa ] a ty musíš nastavit tím čudlíkem na výškoměru tento tlak na tlakové stupnici výškoměru. Tento tlak ale pokud stahuješ realný počasí není nikdy všude 1013,2 hpa. Pak platí co říkáš : výškoměr ukazuje +/- nadmořskou výšku RWY, která je proto udávána v každé solidnější letecké mapě. Doporučuji ti nakonfigurovat FSku na milibary a ne na ty bláznivý inche ( 29,92 ). Jinak bacha, to QNH se v čase mění dle počasí a to i v FSce! ( lze navolit v menu Weather )
iiii) Dál už je to složitější, ale přesně jak to popisuješ: když vystoupáš do tzv. převodní výšky, přestavuješ v reálu výškoměr na standardní tlak ( 1013,2hPa ) a letíš s tímto nastavením. Ta převodní výška je obvykle 5000ft a rovněž ji udává každá solidní mapa, resp. ATIS. Smysl toho je, že všechna letadla letí dle stejného tlaku a nemohou se ( teoreticky ) srazit, protože všem ukazují výškoměry správnou letovou hladinu. Navíc se standardní nastavení nemění s časem ani polohou.
iiiii) Když přistáváš, tak v takzvané převodní hladině se výškoměr nastaví na QNH cílového letiště. Toto QNH ti sdělí ATC, nebo je součástí ATISu. A zase: když sedneš na RWY, výškoměr by měl ukazovat +/- nadmořskou výšku dráhy. Nesedá se tedy na nulu, jak pamatuje tat, ale musíš vědět, že letiště je např. 2000ft vysoko a proto okruh děláš např. ve 3000ft ( 300m nad terenem ).
iiiiii)Do FSky lze doinstalovat soubor FSUIPC X.yy , který kromě jiného umí nastavit zvláštní klávesy pro přestavní z QNH na standard ( já mám N ) a rovněž naopak ( B ) t.j. ze standardního tlaku na QNH.
iiiiiii) Podrobnosti srozumitelně viz www.volny.cz/satco v rubrice Školička.

Jinak práce s výškoměrem dle mého zcela odpovídá realitě, jen to není nikde vysvětleno ( jako nic ). Vtip je v tom, že se předpokládá, že lítáš podle reálnýho počasí, což je daleko větší sranda a za těch pár korun telecomu za stažení to určitě stojí.

PavelS
 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ