Omezená dráhová kapacita letiště Praha Ruzyně, která byla plánována na 34 pohybů za hodinu (avšak ve špičkách obvykle dosahuje až 45 pohybů za hodinu) si vyžádala vybudování nových rychlostních výjezdů z RWY 24. Ty jsou však dle některých kritiků nevhodně umístěny a nesplňují tak svůj účel. Situaci by měla napomoci instalace zařízení ILS (přístrojový přibližovací systém) na RWY 13 namísto současné navigace VOR/DME (všesměrový radiomaják s měřičem vzdálenosti). Dráha 13 se však nyní téměř nikdy nepoužívá kvůli hluku přistávajících letadel a obvykle nevyhovujícímu směru větru. Provoz se ale zrychlí i aplikací navigace P-RNAV (přesná prostorová navigace, umožňující přesnější vedení letadel po tratích uvnitř TMA, kdy letadlo vyhodnocuje údaje z několika DME najednou) a snížením rozestupů mezi přilétávajícími letadly. V roce 2008 se též plánuje zvýšení horní hranice TMA Praha až do letové hladiny 185 (nyní FL145).