Kolik ma takova Praha ? 25MB textur. Ma to nejak vyznam zvazovat pro porovnani RAIDu ? Nema. myslim ze pan PjSky opet nepochopil ze nejde o to, ze cela FSka ma x GB, ale o to, z ceho se ty GB skladaji. Protoze nejde o to kolik celkem preneses, ale kolik preneses celkem sekvencne. A Praha je v tomto pripade presne to o cem mluvim - 500 souboru velkych 44kB a dalsich 500 velkych par stovek bajtu. Cili zadny velky soubor se nekona.
To same plati pro Celly, temer jakakoliv orthofota, celou World scenery FSky a vetsinu scenerek obecne. Vyjimkou jsou letadla, kde jsou typicky pomerne velke textury, kde se ona vyhoda muze projevit.
Ale aby bylo jasno - nikdo tu nezpochybnuje vyhody RAIDu. Pouze bych byl rad, aby ono nadsene hulakani do sveta jaka je to bomba bylo vyvazeno i praktictejsi druhou stranou mince.
1.) Ze je to reseni v pouhem strippingu a zejmena na fakeRAIDech velmi nachylne na ztratu dat
2.) Ze je to reseni, ktere u klasickych softRAIDu zere cas CPU (zminovanych 10% povazuju za hodne brutalni ztratu vykonu) a je otazkou, nakolik ztratu vykonu vyvazi zvyseni rychlosti nacitani textur letadel
3.) Ze pokud nekdo nema uz primo dva disky, aby to mohl "relativne" bezbolestne zkusit, investice do druheho je vice nez diskutabilni.
4.) Ze i kdyz to nakonec propoji do strippingu neni zrejme zda dane reseni nebude nakonec mene vyhodne nez system + pagefile na jednom disku a FSka na druhem a zadny RAID.
5.) Ze pomer cena / vykon za nakup noveho disku + pripadne HW RAID nemusi uplne vzdy vyvazit ziskane bonusy
Mimochodem oba panove - vase velmi subjektivni vyjadreni o zvyseni vykonu jsou znacne zavadejici pro lidi, co chteji do neceho investovat. Pokud chcete nejake reseni doporucit, uvedte realne duvody. Tzn. cisla - jaky je rozdil v dobe nacitani FSky, v dobe nacitani seznamu letadel, v rychlosti nacteni scenerie, o kolik se lisi FPS, apod. Do te doby je to s prominutim jen plane tlachani o tom, ze vy si myslite, jak je to super a ti co se daji na svych konfiguracich vasi cestou vam to muzou pripadne omlatit o hlavu. |
|