"Zkušení kozáci" z IVAO toto samozřejmě znají a tak tento příspěvek ani číst nemusí.Pro ty méně zkušenější to bude možná dobrá rada.Jedná se o výběr alternativního letiště,které píšete do letového plánu.Toto letiště je důležité pro řídícího,když Vám náhodou dá "divertovat" právě na alternativní letiště.Nyní ty rady a porady.
1.Letiště musí být schopno přijmout velikostní typ Vašeho letounu.
2.Pro toto letiště je dobré stáhnout si scenerku je-li k dispozici+ AFCAD data.
3.Taktéž je dobré stáhnou si z NAVDATA sid/star procedury jsou-li k dispozici.
4.Mapy tohoto letiště také "nejsou k zahození".
5.Najděte si předem trasu,která vede z posledního,nebo jednoho z posledních bodů původního letiště k poslednímu bodu alternativního letiště.Většinou Vás sice řídící dovede až k alternativnímu letišti,ale je lepší být připraven na "nejhorší".
Tak a to je vše.Držte se pravidla:" Včas varován - dobře vyzbrojen". Já jsem si nedávno "zadivertoval" v Řecku a místo Atén jsem "vyfasoval" Chania - Souda a řídící si jenom "spokojeně chrochtal"
Takže Letu zdar