Já bych to trošku víc s dovolením hrotil 
Při reálném letu je záložní letiště (a ne jedno) naprosto nedílnou součástí letového plánu. A to nejen tak, že je v něm napsáno, ale plánuje se pro něj trať, počasí, palivo, navigační zabezpečení a všechny další s letem a přistáním související záležitosti, jako kdyby tam měli piloti letět. Tzn. v případě, že musí divertovat, pro provedení letu se jedná o zcela normální proceduru pro kterou je předem vše připraveno a let se tak téměř neliší od letu do předpokládaného cílového letiště, s výjimkou, že se "přepne pár nastavení v FMSce" a sežere to většinou o něco víc paliva, samozřejmě pořád nad plánovanou rezervou.
Bohužel, drtivá většina online pilotů bere položku ALTN jako nutné zlo, kde plácnou něco poblíž trati nebo cíle, co jim připadá povědomé. Divert je pak pro ně velmi stresující až téměř nerealizovatelný úkol, kterým poté nadměrně zatěžují i řídícího, který za ně musí řešit to, čemu nevěnovali 5 minut předletové přípravy. V mnoha případech navíc na ono letiště doslova plachtí s prázdnými nádržemi.
Tak takhle tedy ne holomci, nebo začneme zkoušet jak moc jste o tom políčku ve FPLANu přemýšleli  |
|