Ale nezmínil jsi to hlavní - a to je důvod jeho volby.
Uvedu příklad: jistý pilot měl let do LKMT a jako ALTN LOWI. (Doufám, že onen dotyčný se tím na mne nebude zlobit, je to jen jako příklad.) 
Tohle letiště je jako náhradní velmi nevhodné a to hned z několika důvodů:
1. je hrozně daleko od LKMT
2. počasí na tomto letišti nezaručuje trvalejší stav (je utopené v horách a nízká oblačnost se může velmi měnit)
3. vybavení pro přiblížení není optimální, při zhoršených meteorologických podmínkách - viz vizuální přiblížení v závěru a možnost opakování okruhem
Při volbě ALTN letiště by mělo být s lepšími podmínkami pro přistání, především z hlediska přístrojového vybavení. Uvědomte si, že na tomto letišti už holt musíte přistát, když je například uzavřeno letiště cílové a nebo se rozhodnete divertovat tak na ALTN letišti už nemáte dost paliva letět jinam.
Pro Česko jsou otpimální ALTN letiště, (kromě LKTB, LKPR, LKMT) Bratislava, Vídeň, Mnichov, Berlín, Budapešť, Frankfurt a další velká letiště. |
|