Najde se tu nekdo, kdo vi, jak vypadala navigace v letech 40-65, tedy v dobe, kdy vas jeste nesledovaly radary a druzice. To uz se zacalo letat pres ocean a vubec mi neni jasne, jak treba americani preletavali B17 na Hawai a potom na Wake. Z Kalifornie na Hawai to je 3500 km naproste pustiny. Magneticka deklinace se tam dost meni, takze podle kompasu je to dost sporne. A to nemluvim o tom, ze zafouka vitr a hned jste kus jinde. Priblizovaci majaky na Hawaii mely dosah maximalne 50 mil, kdyz se na te vzdalenosti odchylite od kursu o nejakych 5 stupnu, tak celou Hawai nakrasne minete a skoncite bez benzinu na vlnach. V potaz se musi vzit take skutecnost, ze takova B17G mela dolet max 4200 km (prazdna), takze bloudit se nesmelo.
Po valce to nebylo o moc lepsi a to uz letali nejruznejsi aerolinky. Napriklad DC6 z LA pres Honolulu do Sydney. Mam nejakou predstavu o lodni navigaci, ale nedokazu si ji aplikovat do letadla. |
|